"If adventures do not befall a young lady in her own village, she must seek them abroad"
- Jane Austen

"Don't cry because it's over - smile because it happened"

perjantai 31. tammikuuta 2014

Täydellinen talvisää

Kun puhutaan Iso-Britannian säästä, monelle tulee ensimmäisenä mieleen loputon sade. Melkein joka kerta kun olen matkustanut Suomesta Lontooseen, joku on heittänyt "hauskan" kommentin siitä, miten kannattaa muistaa sateenvarjo, ja etenkin Skotlannista ei muuta tunnuta tietävänkään. Lontoossa ei kuitenkaan sada läheskään niin paljon kuin luullaan, eikä Skotlannissakaan sada joka päivä, uskokaa tai älkää!

Tiedän, että olen ollut onnekas tänä syksynä ja talvena, sillä ensimmäiset kuukauteni Edinburghissa olen saanut nauttia uskomattomista määristä auringonpaistetta. Nyt tammikuussa on satanut vähän enemmän, muttei vieläkään kohtuuttoman paljon. Ja vaikka sataisikin, niin mitäs siitä? Maa on paljas! Joka kevät Suomessa en malta odottaa lumien sulamista ettei tarvitse enää liukastella, ja mielestäni paljas maa on erittäin aliarvostettu asia. Ja täällä saan nauttia siitä päivittäin!

Auringonpaisteen ja paljaan maan lisäksi täällä saattaa näkyä jopa kukkia! Olen bongannut tänä talvena useasti jonkin puun (ei mitään hajua lajikkeesta) joka kukkii talven keskellä ihania, vaaleanpunaisia kukkia. Voi sitä onnea!

Tältä minun talveni näyttää:




Kaikki kuvat otettu tammikuussa.

2 kommenttia:

  1. Heh, mäkin jotenkin kuvittelin et Belgiassa sataa _aina_. No ei sada. Koko talven on ollut tosi kiva sää, viileä tai leuto ja melko kirkas. Ihan eri fiilis kuin Suomessa tammikuussa, kun talvi on pahimmillaan ja kestää vielä vähintään pari kuukautta.

    Huomenna ajattelin mennä ostamaan orvokkeja torilta ja istuttaa ne parvekkeelle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä löysin tänään lumikelloja ja jotain keltavuokon näköisiä kukkia, voi sitä onnea! Ihanaa kun mun lempivuodenaika on täällä niin pitkä - kesä onkin sitten lyhyt, mutta mä olenkin enemmän kevät- ja syysihmisiä kuin kesä- ja talvi-ihmisiä :)

      Poista